تو به من نگاه کن و مرا اینگونه نبین..

طرز تهیه جوجه کباب

جمعه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۱۶ ق.ظ

طرز تهیه جوجه کباب

طرز تهیه جوجه کباب , طرز تهیه جوجه کباب ماستی , طرز تهیه جوجه کباب تابه ای , طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده 

جوجه کباب با دو نوع با استخوان و بدون استخوان تولید می‌شود که از گوشت مرغ یا جوجه استفاده می‌شود.جوجه کباب ترش ما را به یاد سفر‌های شمال می‌اندازد. غذا‌های شمالی طعم لذیذی دارند و جوجه ترش هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با طرز تهیه جوجه کباب ترش گیلانی با ما همراه باشد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مواد خواباندن و طرز تهیه جوجه کباب ماستی ترش فوق العاده زعفرانی تابه ای مکزیکی و لبنانی بدون سیخ در ماهیتابه در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای جوجه کباب

  • ۵۰۰ گرم فیله مرغ سولیکو
  • ۱ عدد پیاز
  • ۳ قاشق غذا‌خوری گردو
  • ۲ قاشق سوپ‌خوری ماست کم چرب کاله (خرید ماست کم چرب کاله از دیجی کالا)
  • ۳ قاشق غذا‌خوری رب انار ترش
  • ۴ قاشق غذا‌خوری روغن
  • ۱ قاشق سوپ‌خوری زعفران دم‌‌کرده
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب در فر , طرز تهیه جوجه کباب رستورانی , طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی , طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

مواد مورد نیاز جهت خواباندن جوجه کباب: پیاز –روغن –آبلیمو –سس مایونز –زعفران –فلفل- ماست- فلفل دلمه ای –نمک (استفاده از سس مایونز طعم خوبی به جوجه می دهد ولی استفاده ی زیاد از آن باعث سوختن جوجه کباب روی آتش می شود)فلفل و پیاز توجه داشته باشید از برش های بزرگ فلفل دلمه ای و پیاز در موادتان حتما باید استفاده کنید و به سیخ بکشید و کبابی کنید (البته کسانی که پیاز خیلی دوس دارند حتما انجامش بدهند) زعفران برای داشتن یک جوجه کباب خوشرنگ وخوش طعم ایرانی نباید به هیچ عنوان زعفران را از موادتان حذف کنید و یا از مقدار آن کم کنید. ادویه به هیچ عنوان از ادویه های دیگری مثل کاری- سماق –دارچین – به موادتان اضافه نکنید چون طعم اصلی جوجه کبابتان را از بین میبرد. آبلیمو سعی کنید از آبلیموی زیاد در موادتان استفاده نکنید چون که آبلیموی زیاد باعث سفت شدن جوجه -کباب میشود. اگر آبلیمویتان تازه باشد بهتر است.

طرز تهیه جوجه کباب

فیله‌ مرغ را به صورت قطعات مربعی شکل خرد کنید. پیاز را خرد کنید و در ظرفی بریزید، فیله‌های مرغ را به آن اضافه کنید. گردو‌ها را کاملا خرد و آسیاب کنید، همچنین می‌توانید گردو‌ها را چرخ کنید.ماست و زعفران را مخلوط کرده و به فیله‌ها اضافه کنید، سپس رب انار را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید. نمک و فلفل به مقدار لازم به کباب بزنید، روی ظرف را پوشانده و حداقل ۳ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا قطعات فیله به خوبی مزه‌دار شوند.بعد از حدود ۳ تا ۴ ساعت جوجه ترش شما آماده کبابی شدن است. در صورت تمایل می‌توانید آن‌ را در تابه آماده کنید.

طرز تهیه جوجه ترش سرخ شده

جوجه‌هایی که مزه‌دار کردید را به سیخ‌های کوچک چوبی بکشید. تابه را گرم کنید و کمی روغن در آن بریزید، سیخ ‌ها را با کمی فاصله از ‌هم داخل تابه قرار دهید. بعد از این که خوب سرخ شد، آن‌ها را برکردانید تا طرف دیگر فیله‌ها هم به خوبی سرخ شوند سپس درب تابه را ببندید تا غذای شما خوب مغز‌پخت شود.جوجه ترش شما آماده است، آن را در ظرف دلخواهتان بریزید. می‌توانید جوجه ترش را همراه با برنج یا نان سرو کنید. نوش جان

  • اپامه عشقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی