تو به من نگاه کن و مرا اینگونه نبین..

خواص تخم کتان

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۵۹ ق.ظ

خواص تخم کتان

خواص تخم کتان , خواص تخم کتان برای لاغری , خواص تخم کتان و نازایی , خواص تخم کتان برای نازایی

تخم کتان یکی از دانه هایی است که مصرف آن فواید بسیار زیادی دارد. همچنین تخم کتان می تواند کمک زیادی به کاهش وزن کند. امروزه گیاه کتان در منطقه وسیعی از اروپا و آُسیا می روید. از گیاه کتان استفاده های زیادی بعمل می آید. از الیاف کتان برای یافتن پارچه استفاده می شود. پارچه کتان برای البسه مخصوصا در تابستان نوعی مناسب بشمار می رود. کتان گیاهی است که از قدیم الایام شناخته شده و بکار میرفته است. حتی پرورش آن در مصر در حدود پنج قرن قبل از میلاد مسیح معمول بوده است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص تخم کتان برای لاغری شکم و نازایی و پوست صورت در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

روغن کتان

از دانه های کتان در اثر فشار و بدون حرارت دادن روغنی بدست می آید که به روغن کتان (برای اینکه با روغن برزک اشتباه نشود) نامیده می شود. افزودن دانه تخم کتان به رژیم غذایی روزانه سبب افزایش سلامتی قلب و سلامت سیستم گوارش می شود، از طرفی دانه ها تخم کتان سبب کنترل وزن شده و پیشگیری کننده از سرطان نیز می باشند. تحقیقات اخیر حاکی از آن است که دانه های تخم کتان سبب کاهش کلسترول، تثبیت قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می شوند.

خواص تخم کتان

امروزه هایپرتنشن (حالت بالا رفتن فشار خون و استرس روانی) یک مشکل شایع است. اضافه کردن تخم کتان به رژیم غذایی روزانه‌تان باعث کاهش فشار خون بالا و افسردگی می‌شود.تخم کتان به عنوان یک محافظ مناسب پوست در برابر اشعه‌ی خورشید نیز عمل می‌کند. این دانه‌ها به علت خواص ضد التهابی و ضدعفونی‌کننده‌ی قدرتمندی که دارند، از پوست در برابر اشعه‌ی مضر UV محافظت می‌کنند.تخم کتان پر از مواد مغذی است که باعث رشد مو می‌شوند. استفاده از ژل تخم کتان بر روی موی وز و خشک بهترین درمان برای ارائه‌ی رطوبت لازم به تارهای مو است. این ژل دو برابر ژل‌های معمولی مو تاثیرگذار است و به سرعت خشک می‌شود.

بهبود سلامت دستگاه گوارش با تخم کتان

شاید بزرگترین مزیت تخم کتان، توانایی آن برای بهبود سلامت دستگاه گوارش باشد. ALA موجود در کتان می‌تواند به حفاظت از پوشش دستگاه گوارش و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند. ثابت شده‌است که این دانه برای افراد مبتلا به بیماری کرون یا دیگر بیماری‌های گوارشی مفید است، زیرا می‌تواند به کاهش التهاب روده کمک کند. شما همچنین می‌توانید ۱-۳ قاشق غذاخوری روغن دانه‌ی کتان را با ۲۲۵ گرم آب هویج بخورید تا به طور طبیعی یبوست‌تان را از بین ببرید.

خواص تخم کتان برای پوست و مو

اگر پوست، مو و ناخن‌هایی سالم‌تر می‌خواهید پس ۲ قاشق غذاخوری تخم کتان به نوشیدنی‌های‌تان یا ۱ قاشق غذاخوری روغن تخم کتان به به برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. چربی‌های ALA در دانه‌های کتان می‌توانند با تامین چربی‌های ضروری و همین‌طور ویتامین‌های گروه ب که به کاهش خشکی و شوره زدن سر کمک می‌کنند، برای پوست و مو مفید باشند. این دانه همچنین می‌تواند نشانه‌های آکنه، روزاسه و اگزما را بهبود بخشد. برای سلامت چشم نیز فوایدی دارد زیرا کتان می‌توانید سندرم چشم خشک را کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان با تخم کتان

مصرف تخم کتان ممکن است بتواند به فرد برای مقابله و محافظت از خود در برابر سرطان هایی از جمله سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ (کولون) و سرطان پستان کمک نماید. بنظر می رسد تخم کتان بتواند در پیشگیری از رشد سلول های سرطانی کمک کرده و همچنین می تواند جلوی ایجاد رگهای خونی جدید توسط تومورها را بگیرد. یکی از تحقیقات جدید نشان داده که تخم کتان یک خوراکی ایمن بوده و به فرد در مقابله با سرطان پروستات کمک می نماید.

  • اپامه عشقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی