تو به من نگاه کن و مرا اینگونه نبین..

طرز تهیه تاکو

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۲۹ ق.ظ

طرز تهیه تاکو

طرز تهیه تاکو , طرز تهیه تاکو با نان ترتیلا , طرز تهیه تاکو با نان لواش , طرز تهیه تاکو با گوشت چرخ کرده 

تاکو غذای سنتی مکزیک است که از یک نان (تورتیا) پخته شده از آرد ذرت یا گندم تشکیل شده که دور محتویات داخلی را می‌گیرد. داخل تاکو می‌شود چیزهای متنوعی قرار داد. از گوشت تا مرغ و غذای دریایی و سبزیجات و حتی پنیر. تاکو معمولاً با دست خورده می‌شود و سرو آن با سس سالسا یا آووکادو همراه است. معمولاً تاکوها را به دو دسته با نان سخت و نان نرم تقسیم می‌کنند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره ادویه و طرز تهیه تاکو مکزیکی با گوشت چرخ کرده و مرغ و نان ترتیلا و لواش در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

تارخچه تاکو

تاکو به پیش از دوران ورود اروپایی‌ها به مکزیک بر می‌گردد. در نوشته‌های اسپانیایی موجود است که به هنگام پذیرایی از آن‌ها در مکزیک، تاکو سرو شده‌است.واژه تاکو معادل کلمه انگلیسی ساندویچ است و در واقع، تاکو نوعی ساندویچ یا لقمه مکزیکی است. تاک با استفاده از نان تورتیلا تهیه می شود که نوعی نان مکزیکی از آرد ذرت است. داخل تاکو را می توان با مواد مختلفی پر کرد، از گوشت چرخکرده گرفته تا میگو و سبزیجات! تنوع تاکو آنقدر زیاد است که نمی توان تمام آن ها را نام برد.

مواد لازم برای طرز تهیه تاکو مکزیکی

یک الی یک و نیم کیلو گوشت گاو

نمک و فلفل به میزان دلخواه

۱ تا ۲ قاشق چای خوری فلفل ( سبز ریز شده و یا پودر فلفل قرمز)

۱ قاشق چای خوری زیره

۱ قاشق چای خوری سیر خرد شده

نصف فنجان آبگوشت گوشت گاو

۲ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

یک چهارم فنجان اب لیموی تازه

یک عدد پیاز متوسط نگینی خرد شده

طرز تهیه تاکو مکزیکی

ابتدا گوشت گاو را با فلفل و نمک درون یک تابه بزرگ تفت می دهیم. همینکه شروع به آب اندازی کرد حرارت گاز را بسیار کم کنید.درون نصف فنجان آب گوشت؛ فلفل، زیره، سیر خرد شده، رب گوجه فرنگی و آب لیمو را بریزید و خوب مخلوط کنید. این سس را به تدریج به گوشت گاو اضافه کنید.مدت زمان پخت این غذا بدلیل اینکه از روغن و آب اضافه استفاده نمی شود چیزی در حدود ۴ الی ۸ ساعت هست، نگران سوختن گوشت نباشد چرا که گوشت گاو در حین پختن آب می اندازد.بعد از پخته شدن گوشت آن را ریز ریز خرد می کنیم .گوشت ریز ریز شده را درون نان لواش بریزید و برای تزینن و خوشمزه تر شده پپیاز خرد شده، فلفل و گشنیز ریز شده را روی آن بریزید.

  • اپامه عشقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی